Fösztivál, wrksp blog

Ez az oldal a tordasi Fösztiválnak (Fiatalok Összművészeti Fesztiválja) az internetes naplója, ahol a Fösztivál alkotóhétnek és magának a rendezvénynek a szervezését bonyolítjuk. Civil ember számára azthiszem érdektelen. SEGÍTSÉG A HASZNÁLATHOZ A MŰKÖDÉS CÍMSZÓ ALATT VAN 2008. június 23-i bejegyzésben

Friss topikok

  • áron: Dani válasza a levélre: www.youtube.com/watch?v=CD3Q060KI28&feature=related (2008.07.17. 11:49) levél
  • érpataky: zsír.én szeretnék tengeri herkentyűs lampionokat, hamár idén sem láthatom a tengert... (2008.07.14. 12:23) Világmegváltó ötlet
  • érpataky: hamég van plakát, holnap én is szórok szívesen az Eszterrel! járunk egy ilyen wb-kertem-castro-jel... (2008.07.14. 12:21) Plakátolás
  • biborka: szó az az osztársaim sajnos nem készültek semmivel mert nem volt idő és csak a tavaji szett van de... (2008.07.10. 11:43) Mobilszínpad lenni vagy nem lenni
  • biborka: jah meg szeretnék nektek mutatni egy rövidke filmet dvd én vagyis egy előadást amihez van kommente... (2008.07.09. 19:02) dákrögös verdák

weblapunk

http://myspace.com/fosztival

már egy párszor átrágott kérdések

2008.06.23. 13:41 | áron | 13 komment

A legutóbbi fösztivál megbeszélésen jutott egy kis idő a workshopunkra is.

Néhányan szeretnék, ha a kezembe venném ezeket a dolgokat, főleg szervezés szinten.

Én ezt nagyon szívesen elfogadtam, ebben az esetben viszont nagyon fontos volna, hogy egyetértés legyen a nagyobb kérdésekben. (Amelyek megtárgyalásához, akár jó lehet ez a felület)

Máris egy problémával indítanék, amely a már sokszor átbeszélt, túlötletelt CÉLOKról szólt.

Persze lehet, hogy ti máshogy emélkeztek, de én a következőket jegyeztem meg:

  • Improvizáció - amely az alkotófolyamtra értendő, legyen az zene, tánc vagy bármi más... És amely azért lehet fontos, hogy a saját megszokott formai kereteinken kívül is megdolgoztassuk kicsit az agyunk és egymás agyát
  • közösségi alkotófolyamat, ahol együtt dolgozunk, akár a saját művészi ténykedésünkből is kiszakadva.
  • egy nyitó előadás/performance/happening 26-ra, amely valóban összművészeti és improvizatív
  • A Fösztivál terének, tereinek belakása, képekkel, mozgással, hanggal, bármilyen agyament megmozdulással, amely a nyitáson kívül 26-án többször is előtérbe kerülhet az este folyamán, vagy akár folyamatosan.
  • A Tordasra érkező művészek integrálása. Megjegyzem ez baromi hangzatos, de valaki vagy kedvet kap részt venni a dolgokban, vagy nem. Egyáltalán nem látok esélyt arra, hogy kötelező programokkal vagy bármi ilyesmivel inspirálni lehet bárkit.
  • A tordasi, és a Fösztiválon és workshopon részt vevő közösség ténykedésének meg/bemutatása ("Mi folyik itt Tordason..?")

Egyelőre ennyi jut eszembe, arról amiről már előzően született megegyezés.

Annyit még hozzáfűznék, hogy továbbra sem értem azokat a félelmeket, amelyek az alkotóhét sekélyességeit pedzegetik, hiszen feladat van, amint látszik, meg egy kurva jó közösség és helyszín is van stb...

Valamint véleményem szerint minden kemény megkötés az alkotófolyamatra nézve tök káros, pl: kötelező mottó, meghívott "szakértő" stb.

Miért nem lehet a megkötés maga a feladat, hogy alkossunk együtt egy hétig... stb.(lásd: fentebb)?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fosztival.blog.hu/api/trackback/id/tr9535155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

áron 2008.06.23. 15:18:58

Azért is lenne jó ha minél hamarabb reagálnátok, mert ezeken az elméleti kérdéseken kívül, nagyon sok konkrétabb, technikai, gyakorlati dolgot kell fixálni.
pl: meghívott emberek pontosítása, felvétele a levlistára vagy ide, esetleges "szervezett" programok létjogosultsága (pl:táncház), kaja, alvás, őrzés, felvétel, akkusztik/erősített hang...stb

És tényleg nyugodtan bízhatnánk magunkban. nagyon jó tapasztalatokat szereztem a Danival való három napos szabadzenei műhely alatt a Sirályban, amelyet szívesen megosztanék veletek, nem csak zenei értelemben.

Ingyenes zene!

budapesti munkatársunktól 2008.06.23. 16:48:35

Kedves Áron, elhiszem, hogy jól sikerült a sirályos buli (nagyon sajnálom, hogy nem tudtam menni), viszont azzal számolnunk kell, hogy ez egy kicsit bonyolultabb helyzet lesz és én mindenféle negatív buktatót szeretnék kibekkelni, hogy magát a végeredményt mindenki maga-maga számára sikerként könyvelhesse el.Én sokat gondolkodtam erről, hogyha pusztán a terület felhasználása az egyetlen kiindulási alapunk,akkor vajon az mindenféleképpen eredményhez vezetne-e.Ezért gondoltam, hogy még egy léppéssel lehetne egy kicsit továbbgondolni a feladatot és kizárni minden rizikofaktort.Egy olyan lépéssel,ami még így is végtelen lehetőséget kínál nekünk.De hidd el, én sem szeretném,ha meglenne kötve a kezünk,és én úgy érzem,ennyivel még nincsen is.Egyébként a Rózának a dobozos ötlete inspirált...Félreértettél, én nem lekicsinylem magunkat,ellenkezőleg,szeretém,ha mindenki a maximumot tudná hozni, de egy jól szervezett munkafolyamatnak kell ehhez létrejönnie.Igazából az improvizálás ugyan így egy cél,felőlem akkor legyen ez,amit meglovagolhatunk.Az eszközök felhasználásáról az jutott eszembe, hogy mindenki gűjtsön össze 10 tárgyat,illetve munkaeszközt, amit felajánl egy nagy közös kupacba,amiből mindenki választhat magának valamit,amivel dolgozni szeretne.legyen az akár gumiabroncs,dugóhúzó,kreppapír,wc guriga,bármi.És milyen izgalmas az,ha ketten is ugyan arra a tárgyra csapnak le...
A meghívott szakértők jelzőt is én kicsit degradálónak érzem, mert én nem felügyelő wcsnénit szerettem volna viszontlátni,hanem én pl meghallgattam volna egy izgalmas előadást első nap,amit beleépítettem volna a munkásságomba,vagy ellenkezőleg, elvetettem volna.de akkor olvasom majd a Tudásfája magazint.Tudom,jön a duma,hoyg ezt már elvileg tisztáztuk, de szerintem ha elvetettünk egyszer valamit,attól még lehet,hogy mégis az a legjobb megoldást.a rajzanárom mondta nekem:mindig a legjobb megoldást keressük.legyen így!
Most pedig megyek és halálra regisztrálom magam

biborka 2008.06.23. 17:12:09

uhh nem könnyű ide eljutni,
és a kis csomagokat ne feledjük a vendégeinknek juppiééé

Érpataky Katica 2008.06.23. 18:12:49

na erről pl nemtudok.bővebben?

áron 2008.06.24. 10:49:46

Kár hogy a billentyűzettel nem tudunk hangnemeket meg hangsúlyokat is begépelni, akkor biztos nem akarnánk egymás torkának ugrani, tök feleslegesen.
Figyelj Kati,
Először is: a Sirály kapcsán semmiféle sikereket nem említettem, csak, hogy jó (vagy inkább jókora) tapasztalatokat szereztem egy ilyen zenei workshopon, amit szívesen megosztanék, annak ellenére, hogy nem a legjobb élmények értek. Éppen ezért teljesen szar, ha ezzel kapcsolatban szemrehányásokat akarsz tenni.
De én tényleg el tudom képzelni, hogy a begépelt szövegeink nem tükrözik híven a mondanivalónk stílusát.
A szakértők szót pedig te használtad az első hozzászólásodnál, és én is ugyanolyan degradálónak érzem, mint te. És főleg, hogy én meg aztán tényleg nem akartam megsérteni itt senkit, és te is nyugodtan megtarthatod magadnak a tudásfája magazinos megjegyzéseidet.
Csak össze akartam gyűjteni néhány szerintem fontos szempontot (ha nem is célt, mint pl: az impro.), amelyekről továbbléphetnénk más szintekre, ahol részletekbe menően beszélhetnénk róla.
Ráadásul ugyanarról beszélünk, csak másban látunk rizikót.
Az egész bejegyzésem is pont arra ment ki, hogy ha nagyjából(!) egyetértés születne az alapvetésekkel kapcsolatban (amely megegyezés egyáltalán nem zárja ki, az újragondolásukat, vagy elvetésüket), akkor el kezdhetnénk kicsit előre dolgozni, ill. a gyakorlati teendőkkel foglalkozni.
Kérlek, fuss neki mégegyszer a javaslataimnak, mert nem csak a teret említem fentebb, hanem egy csomó izgalmas megközelítést is.

Az is könnyebbség lenne, ha nem akarnánk minden alkalommal egy teljesen új koncepciót ráhúzni az egészre, és az ötlekkel sem dobálóznánk csak úgy (főleg, mert esetleg elfelejtődnek), hanem itt tökre össze tudnánk gyűjtögetni, megvitatni.

Így például: Az eszközös ötleted tetszik, nekem is jutott eszembe hasonló, ráadásul ez akár kiinduló pont is lehet.

A meghívott előadóval kapcsolatos ötletedet is értem, tényleg inspiráló lehet, viszont akkor azt is gondold át, hogy hogyan kapcsolódna ő, az előadásán kívül, az egész munkafolyamathoz, illetve hogy az előadásának mi köze lehet hozzánk és az alkotóhéthez. Ráadásul ez szerintem azért is problémás, mert jó lenne egy hétig ugyanazzal a létszmilag legalább megegyező körrel dolgozni, akik végig lent tudnak maradni. De az sem lenne rossz, ha mindenki készülne valamivel, ami szerinte inspiráló lehet, és akkor nem kell erre plusz embert hívni (ami nem a kaja miatt fontos...)

A Bibi által említett ajándékos ötlet csak annyi, hogy az alkotóhét előtt már elkezdhetnénk bevezetni az általunk hívott embereket ebbe az egész hangulatba (azért is, hogy a koncepciózus vitáinkon kívül kedvük is legyen esetleg ehhez az egészhez), pl.: kis csomagokkal, ami személyenként más és más, benne akár olyan inspiráló valamivel, amely egyébként majd csak itt kap tényleges jelentőséget... Egy belépő, vagy kulcs féle, ami már a munkatábor(!) előtt be indítja az illető fantáziáját. (Nekem amúgy Rózának a szütyőiről, és gyöngyeiről jutott eszembe, meg hogy mindig kapunk tőle valami meglepit.)

Valahogy meg kellene oldani, hogy egybe lássuk pontosan a lehívandó emberek listáját, email címmel. Hozzá lehetne őket adni a hotmailes fösztivál krúhoz, stb..

Annyi még, hogy szerintem a mehívásban, fontosabb kellene hogy legyen az illető nyitottsága, mint esetleg a profizmusa...

Nekem meg azt mondta a dobtanárom, hogy ha már álmodozunk, álmodjunk nagyot. Amit ebben az esetben éppen arra értenék, hogy merjük elengedni kicsit az eredményesség meg a siker részét, és hogy kis ötletek is elegendőek, ahhoz hogy nekilássunk valaminek.

Érpataky 2008.06.25. 23:38:31

Hát igen,utólag visszaolvasva a levelemet tényleg indulatosnak tűnhet.igazából nem állt szándékomban megsérteni, ha ez 0gy lenne,akkor bocsánat.Szóval én ebben különbözök talán, hogy egy kicsit túlságosan is koncepciózus szemszögből képzelem el a dolgokat,de megpróbálom hát akkor improvizativra kapcsolni innentől az agyamat.van egy-két jó gondolat tényleg már összegyűjtve a fejekben,tényleg jó lenne,ha valamelyikőtök (Bibi-Achie),mondjuk pontokba szednétek,idáig mi van letisztázva a fejekben.ez még remélem nem para kérés.Jól alakulnak a dolgok egyébként, úgy látom.jee
ja és valóban vegyünk fel mindenkit a listára,aki számit

vidavera 2008.06.26. 00:00:06

na ez az errő van szó béke szeretet együttélés kamra gorranga manga meg az alma és holnap ha van munkatáor ha nincs én megyek a verához és jön aminek jönnie kell
ubibubi

vidavera 2008.06.26. 00:01:57

upsz ez még nem mögy simán ,ez nem a vera mert ő nem ir kkoa ülyeségeket hanem mint láttátok az ubi
csááá

Ralchev Bácsi 2008.06.26. 19:16:49

Elnézést, hogy kissé későn kapcsolódtam bele a dologba, amúgy regisztráltam, meg minden, mégsem enged be a rendszer, nadehát mindegy még egy olyan informatikai titánnal is megesik az ilyesmi, mint én (najóezszarviccvolt)... :) Namármost: Maximálisan osztom Áronkároly véleményét, már ami a workshop free self-inspiration feeling-jét (hüddelaza) illeti. Tényleg jó lenne, ha regulák, belepofázások, és ráerőszakolt klisék NÉLKÜL (mondom ezt én, a tűzlángjás zsarnok, namindegy...:)) csinálnánk meg a témát, legyen szó akár a zenei, akár a képzőművészeti, akár a sörivási szegmensről (pláne, hogy ezek közt ugyebár komoly átfedések lesznek). Az lenne jó, ha mindenki a saját gyurmájából a saját figuráját építené belé a workshop élő húsába (jessz!!!!). ÁMDE: Vigyáznunk köll énszerintem arra, hogy: - ne legyen leakadás. Áronon kívül(aki egyébként is szolid eminenciás, nem despotikus alkat)senki se próbálja egyéni ötletterveit, akaratát a szabad alkotási folyamatot megtörve fölénk helyezni, mert akkor eposzi méretű anyázások "elegemvanbelőlelebaszomahangszert és elhúzokaredvespicsába" típusú lehangoló sóhajok, és sírás- rívások keretei között cseszhetjük az egészet. -a "szabad alkotás" folyamata ne csússzon át a "szétesett nézhetetlen/hallgathatatlan összevisszaság"-típusú borzadályba (a meghívott alkotók természetesen nem képviselik ezt a szintet külön-külön, tehát ez is a csapatmunka kérdése). -valami lehelletnyi alapvetés azért legyen a dologban, de éppen csak néhány fogalom, vagy jótanács, segítség. Tényleg csak annyi, amennyire az embernek alapvetően szüksége van ahhoz, hogy csapatban normálisan alkosson. -Figyeljünk arra, hogy senki se habisztizze el a dolgot (persze ezt is mindenfajta erőszak, minden nélkül), tehát amikor valaki lent van a pályán a workshopon, akkor ha alkotás van, azzal foglalkozzon leginkább (ez mondjuk szerintem nem lesz gond, hiszen mindenki ezért jön le, tehát nem nagyon lesz "notórius workshopkerülő") És a legfontosabb: Bízzunk abban, hogy az alkohol majd feloldja az esetlegesen képződő feszültségeket... :) Üdwöm: S. Soma

Ralchev Bácsi 2008.06.30. 00:28:41

TESTVÉREIM!!!!!!!!!!

Arra gondoltam, hogy ha már itt van ez a public site, akkor mi lenne ha pl. itt beszélnénk meg a Pólzéndzsölz és Tűzlángja próbák helyét, idejét.
Ami engem illet:

Júl 7-ig Polski-földön leszek, utána meg még egy hétig Kiscsőszön vmi néptáncos edzőtáborban, ami kötelező (kb. a faszomnak a háta közepére hiányzik ez most, de hát ez van).
Utána mindent bármikor... :)

Távollétem ne akadályozzon meg titeket a próbálásban, reményeim szerint rá tudok majd szállni a témákra.

Üdw:

Soma

bazsa 2008.07.02. 09:48:18

szóval beesel a fösztiválra???:)

vidavera 2008.07.02. 09:52:28

ez egy geci. mindig tudtam!
im sure

Érpataky Katica 2008.07.03. 02:08:09

Verától ma tudtam meg, hogy a kiállítás megint le lett szavazva Bibi és Róza által.Indítványozom ennek az újraátgondolását.Rengeteg ember jelentkezett, hogy hoznák a munkáikat, nem tolhatunk ki velük.Jobbnál Jobb művészek.Meg ha már egyszer megbeszéltük, hogy lesz, akkor ne legyen az, hogy egyik héten ez van,másikon meg amaz.prütty
süti beállítások módosítása